Rooster bardienst eerste helft veldseizoen 2018-2019

maandag 3 september 2018 om 21:55 uur

Bar commissie

Bar commissie

Na een fijne en warme zomer staat de eerste helft van het veldseizoen alweer voor de deur. In het overzicht vind je het barrooster voor de eerste helft van het veldseizoen. Noteer de data alvast in je agenda! Bij het maken van het barrooster is zoveel mogelijk rekening gehouden met de tijden van de wedstrijden. Doordat alle wedstrijden nu na elkaar plaatsvinden op het kunstgras is het minder optimaal, maar we vertrouwen op een positieve inzet van iedereen. Daarnaast zijn er wat minder teams en zitten er gaten tussen de wedstrijden.

Ouders worden zoveel mogelijk ingedeeld voor, tijdens of na de wedstrijd van hun kinderen. Dit, zodat ouders niet buiten de wedstrijden om naar de club hoeven te komen voor een bardienst-bijdrage. Ook dit jaar ben je als team (of ouders van het spelende team) verantwoordelijk voor de dienst. Dit betekent dat er gedurende de dienst gemakkelijk kan worden afgewisseld. Zo kunnen alle ouders toch een stukje van de wedstijd zien.

De barcommissie heeft geprobeerd alle teams evenveel in te roosteren. Toch kan het roostertechnisch voorkomen dat het ene team een bardienst meer draait dan het andere team, of dat een team twee weken achter elkaar bardienst heeft. Daarnaast duurt de ene bardienst wat langer dan de andere. Dit heeft te maken met het aantal wedstrijden dat op een dag gespeeld wordt. De ene keer spelen er meer teams en kunnen er meer ouders worden ingezet. In dat geval zal het ook weer wat drukker zijn omdat er meer tegenstanders zullen zijn. “Elk nadeel heb zijn voordeel.”

Per shift dienen er minimaal 3 personen aanwezig te zijn. Het is de bedoeling dat alle ouders en/of spelers een bijdrage leveren. Hoe dat onderling per team wordt ingevuld, wordt overgelaten aan de coaches en teamouders. In samenspraak rijdt de ene ouder wellicht vaker naar uitwedstrijden en zet een andere ouder zich meer in voor de bardiensten. Wij gaan ervan uit dat iedereen daar onderling wel uitkomt.


Tijdens een bardienst…

De eerste bardienst begint altijd iets eerder dan de eerste wedstrijd begint. GKV’ers en tegenstanders verzamelen bij het clubhuis en dan willen we ze natuurlijk de mogelijkheid bieden iets te eten en/of te drinken.

Jamila, moeder van Esmee (C1), verzorgt op zaterdagochtend de boodschappen zodat er verse ingrediënten aanwezig zijn voor de broodjes gezond en tosti’s. Aan de eerste bardienst dan ook de vraag of zij de broodjes gezond klaar willen maken (onder het genot van een bakkie verse koffie). Bianca, moeder van Sven (D1), Iris en Suzanne zullen er voor zorgen dat alle voorraad is aangevuld. Mocht je hier vragen, tips of opmerkingen over hebben, neem dan contact op via bc@gkvdenhaag.nl.

De ene keer zullen er veel wedstrijden op een dag worden gespeeld en zal het dus wat drukker zijn. De andere keer als het wat rustiger is ook niet getreurd want er zijn altijd werkzaamheden te doen in en rond het clubhuis, zoals het vegen van het terras, het legen van de gele prullenbakken rond het veld of het schoonmaken van de bar, tafels, keuken etc. Achter de bar (naast de kassa) ligt de barinstructie met alle wetenswaardigheden voor de bardienst. In deze map staat beschreven wat er gedaan dient te worden tijdens een bardienst en de bijbehorende instructies.

Je komt er niet onderuit om de mogelijkheid te bieden tot het betalen met kleingeld. Dit omdat ook de allerkleinsten bij ons welkom zijn en wij daar rekening mee houden. Maar pinnen heeft wel de voorkeur. Dit scheelt een hoop bij de financiële administratie. Dus maak iedereen attent op de mogelijkheid tot het pinnen!

Tijdens de bardienst ben je, samen met degene(n) met wie je de bardienst draait, verantwoordelijk voor het reilen en zeilen in de kantine en bij mooi weer uiteraard ook voor het terras. Alle bardiensten dienen zorg te besteden aan het schoonhouden van de bar, de keuken maar ook de kantine en alles wat daarbij hoort. Zorg ook dat je na een bardienst alles netjes achterlaat voor de volgende shift.

Het leefbaar houden van de kantine is ieders verantwoordelijkheid. Neem, ook nadat de laatste bardienst is vertrokken, de verantwoordelijkheid om de kantine en het terras netjes achter te laten! Dit geldt ook voor trainingsavonden. De kantine wordt (ook doordeweeks) regelmatig verhuurd aan externen. Aan de ouders/kinderen van de jeugdteams de vraag om na de training je eigen spullen op te ruimen. Bekers in de vaatwasser etc. Dit zorgt er namelijk voor dat de senioren hier als laatst trainende team, minder werk aan heeft. Het geldt voor de senioren dat zij op woensdag- en op vrijdagavond eindverantwoordelijk zijn voor het netjes achterlaten van de kantine. Laten we er voor zorgen dat we met elkaar de kantine, keuken, toiletten en het terras netjes houden zodat zowel wij als huurders altijd gebruik kunnen maken van een schone kantine. 


Gezocht: vrijwilligers voor de bardienst

Het moge duidelijk zijn: GKV bestaat dankzij de tomeloze inzet van al haar vrijwilligers. Bardiensten zijn ongelooflijk belangrijk voor de vereniging. Het invullen van de bardiensten stelt ons in staat om de kantine zo lang mogelijk open te houden en draagt voor een groot deel bij aan de omzet van GKV. Meer kantinediensten draaien mag natuurlijk altijd en wordt zeer gewaardeerd. We zijn dan ook altijd op zoek naar vrijwilligers die bardiensten willen draaien, bijvoorbeeld op zaterdagochtend of –middag of tijdens de toernooien. Natuurlijk verwelkomen we ook graag mensen die simpelweg af en toe een handje willen helpen. Denk bijvoorbeeld aan het draaien van een extra bardienst of het helpen tijdens (jeugd)activiteiten. Alle beetjes helpen!

Mocht je hierin geïnteresseerd zijn of heb je andere vragen en/of opmerkingen voor de barcommissie, neem dan contact met ons op via bc@gkvdenhaag.nl of spreek ons aan op het veld!

Dan rest ons alleen nog te zeggen: veel plezier op het veld allemaal!

 

 

Kantineregels

Om het gebruik van de kantine in goede banen te leiden, heeft GKV onderstaande regels opgesteld. De meeste van deze regels zijn vanzelfsprekend en kunnen zonder al te veel moeite nageleefd worden. Mocht je vragen of opmerkingen hebben, stuur dan een e-mail naar bc@gkvdenhaag.nl.

 

Algemene regels

Onderstaande regels zijn van toepassing op eenieder die gebruik maakt van de kantine. Wij vragen iedereen deze regels na te leven, om zo de kantine leefbaar te houden.

  • In de kantine geldt een rookverbod;
  • Aan jongeren onder de 18 jaar worden géén alcoholhoudende dranken verstrekt;
  • Gooi je eigen afval in de afvalbak;
  • Breng gebruikt servies en lege bierflesjes terug naar de keuken.


Opruimen kantine

Om de kantine voor iedereen netjes en toegankelijk te houden, dient de kantine na iedere trainingsavond en wedstrijddag opgeruimd te worden. Dit bestaat uit de volgende taken:

  • Rondslingerende rommel in prullenbakken gooien, bierflesjes in kratten zetten e.d.;
  • Volle vuilniszakken uit de prullenbak halen en door een nieuwe zak vervangen. Volle zakken kunnen buiten in de vuilcontainer worden gegooid ;
  • De vloer veegschoon achterlaten;
  • Eventueel het meubilair weer op een nette manier neerzetten;
  • De vaatwasser uit- en inruimen en eventueel weer aanzetten;
  • De bar en het aanrecht opruimen en afnemen met een doek;
  • Op zaterdagen dient de laatst thuisspelende ploeg de kleedkamers en toiletten te kuisen.


Afsluiten kantine

Op het moment dat je als laatste team de kantine verlaat, gelden er nog een aantal extra dingen waar je op moet letten, afgezien van de gebruikelijke regels:

  • Doof alle lichten en zet de radio uit;
  • Ruim de pinautomaat op;
  • Zet het snoepgoed in de daarvoor bestemde kast;
  • Sluit de ramen;
  • Sluit de kleedkamers en het materiaalhok af en hang de sleutels in het sleutelkastje;
  • Ruim eventuele overgebleven rommel op. 

Het schoonhouden van de kantine is ieders verantwoordelijkheid. Je mag elkaar er best op aanspreken om de eigen rommel op te ruimen.

 

 

Barrooster veld najaar 2018

 

29 augustus 2018  (oefenwedstrijden) 

TEAM

SPEELTIJD

BARTIJD

BEZETTING

1 & 2

19:30-22:00

19:00 – 22:30

Nick v.d. Z

 

31 augustus 2018  (oefenwedstrijden) 

TEAM

SPEELTIJD

BARTIJD

BEZETTING

A2

18:30-19:45

18:00-20:00

Fleur & Robin

 

1 september 2018  (oefenwedstrijden) 

TEAM

SPEELTIJD

BARTIJD

BEZETTING

C1

13:30-14:45

13:00-15:00

C1

A1

15:00-16:15

15:00-17:00

A1

 

8 september 2018

TEAM

SPEELTIJD

BARTIJD

BEZETTING

F1

09:00-10:15

08:15-10:30

F1

C1

10:25-11:30

10:30-13:15

A1

A1

11:30-12:45

 

15 september 2018

TEAM

SPEELTIJD

BARTIJD

BEZETTING

3

11:25-12:45

10:45-13:30

D1

D1

12:55-14:00

13:30-16:00

3

A2

14:00-15:15

1

15:30-16:45

16:00-18:30

A2

2

17:00-18:15

18:30-sluit

1&2

 

22 september 2018 

TEAM

SPEELTIJD

BARTIJD

BEZETTING

F1

09:00-10:00

08:15-10:30

10:30-12:30

F1

2

C1

12:15-13:15

A1

13:15-14:30

12:30-15:15

C1

 

29 september 2018

TEAM

SPEELTIJD

BARTIJD

BEZETTING

3

10:30-11:45

09:45-12:00

2

A2

12:00-13:15

12:00-13:45

3

D1

13:30-14:45

13:45-15:15

D1

 

6 oktober 2018

TEAM

SPEELTIJD

BARTIJD

BEZETTING

D1

11:30-12:30

10:45-13:00

A2

A2

12:30-13:45

13:00-14:30

1

3

14:00-15:15

14:30-16:30

Joleen en Jamila

1

15:30-16:45

16:30-18:30

3

2

17:00-18:15

18:30-afsluiting

2

 

13 oktober 2018

TEAM

SPEELTIJD

BARTIJD

BEZETTING

F1

09:00-10:00

08:15-10:45

A1

A1

10:00-11:30

10:45-13:00

D1

C1

12:55-14:10

13:00-15:45

Bianca en Ralph

1

15:30-16:45

15:45-18:30

C1

2

17:00-18:15

18:30-afsluiting

1

 

27 oktober 2018

TEAM

SPEELTIJD

BARTIJD

BEZETTING

1

15:30-16:45

14:45-16:30

A2

2

17:00-18:30

16:30-18:30

3

 

 

18:30-afsluiting

1&2