GKV zonder problemen langs ODO

GKV heeft in de kampioensstrijd geen fout gemaakt tegen ODO. Daar waar de uitwedstrijd nog verloren werd, was de ploeg uit Den Haag nu vanaf het eerste fluitsignaal de bovenliggende partij en kwam het geen seconde in de problemen, en door de 24-19 overwinning houdt het koploper Tilburg in het vizier.

GKV wist dat het tegen ODO geen fout mocht maken. De bezoekers uit Maasland zijn de tweede helft van het veldseizoen weggezakt uit de top van de poule, en ODO heeft dan ook niet echt meer iets om voor te spelen in het restant van de competitie. Dat bleek ook wel bij de start van de wedstrijd, want GKV begon scherper en feller aan het duel. De eerste zes doelpunten van de wedstrijden werden allemaal door de thuisploeg gescoord, waardoor het duel eigenlijk al na een kwartier gespeeld was.

Na de eerste waterpauze vanwege het warme weer kwam ODO langzaam iets beter in het spel, en kwam het nog even op 7-3. Maar GKV wist steeds de score weer op te voeren en weg te lopen van de Westlanders. Het was het beeld van de hele wedstrijd, die een 15-9 ruststand kende.

De tweede helft kende hetzelfde beeld als de eerste. GKV had het betere van het spel, maar ODO gaf niet op en slaagde er een paar keer terug te komen tot vijf verschil, waarna GKV de korf steeds wist te vinden om zo een veilige marge te houden, die maximaal acht doelpunten verschil bedroeg. Uiteindelijk wisten de bezoekers in de slotfase de laatste drie treffers te maken om zo de eindstand wat dragelijker te maken met 24-19.

Door de solide zege blijft GKV twee punten achter koploper Tilburg op de tweede plaats staan. Komend weekend is er vanwege pinksteren geen programma, waarna een spannende ontknoping van de competitie volgt. Het eerste gaat dan op bezoek bij DVS'69, de nummer drie in de poule en hoewel nu zo goed als definitief uitgeschakeld voor het kampioenschap een gevaarlijke tegenstander. Thuis werd er van de ploeg uit Hendrik-Ido-Ambacht verloren, dus een mooie kans voor een nieuwe revanche. De wedstrijd begint om 15.30 uur, maar hiervoor speelt het tweede ook nog bij DVS'69. Door de nederlaag van koploper WION 2 staat het tweede samen met Tilburg 2 nu bovenaan en hebben ook zij het kampioenschap nog in eigen hand. Ook voor hen geldt dat winnen in Hendrik-Ido-Ambacht cruciaal is. Die wedstrijd start om 14.00 uur, dus zet dit in je agenda en kom de selectie steunen.