Ook slechte wedstrijden moet je winnen

Een marathon. Zo wil ik de wedstrijd van GKV 2 tegen KVA 4 noemen. Ik kijk er niet graag naar, maar meestal is de finish een sensatie. Zo ook deze wedstrijd.

Geschreven door Abdelali Tamriuat op maandag, 23 september 2019

Ik wil deze wedstrijd graag beginnen met de quote van een van de meest ervaren spelers op GKV: Michiel Schols: 'Ook slechte wedstrijden moet je winnen.'
De zon staat aan een heldere hemel, een lichte bries, veel vertrouwen en zin bij het hele team en dan willen de ballen niet door dat gele mandje. Een middag lang sleuren en werken. Van flink achter in de rust het direct omdraaien in de tweede helft. Strijd en geduld en dan lekker twee punten in Den Haag houden. Slechte/moeizame wedstrijden moet je ook winnen en dat hebben we toch maar mooi geflikt. Top gedaan allemaal. Team effort!
KVA 4, een lastige ploeg, zo bleek al snel. Met twee heren in ieder vak die op hun manier irritant waren voor ons om tegen te spelen. Gelukkig hebben we daar de nodige kanonnen tegenover gezet. De wedstrijd was tergend langzaam qua score, met een 7-10 stand bij rust. Meestal is dit het moment waarop ik de marathon op tv weg-zap. De tweede helft werd een veldslag. Een echt bloedbad. Vechten zul je voor iedere meter. De benen verzuren, maar GKV komt dichter bij de finish. De laatste twee minuten zijn aangebroken. Fleur zet GKV eindelijk op voorsprong. KVA weet toch gelijk te maken. De spanning stijgt. Laatste minuut. Lange aanval GKV. Laatste tien seconden. Charlotte van Zon, echt waar... met een doorloop. Domme overtreding van een KVA-heer. Strafworp! Laatste actie van de wedstrijd. Michiel Schols legt aan. En hij scoort!! De twee punten blijven in Den Haag. Dag, KVA. Wat een wedstrijd was dit, zeg.
Volgende week wacht Haarlem 2. We moeten weer aan de bak en gaan zeker keihard ons best doen! Om 15:00 uur gaan we ervoor! Wat een prachtig team.